Transport de persoane Romania - Italia cu autocar si microbuz Transport de persoane Romania - Italia cu autocar si microbuz

Transport persoane Romania Italia

 

Firma de transport internaţional de persoane Danytur oferă voiajuri pe trasee europene, Italia fiind azi favorita noastră. Curse regulate cu plecarea din România spre Italia asigură transport cu autocarul, confortul şi siguranţa pasagerilor şi coletelor fiind prioritatea firmei.

autocar Romania Italia
Plecari din Italia
Destinatie Pret Statie
Torino 80 € Statie
Salerno 80 € Statie
Plecari din Romania:
Destinatie Pret Statie
VENETIA 80 € Statie
UDINE 80 € Statie
PADOVA 80 € Statie
VERONA 80 € Statie
VICENZA 80 € Statie
MESTRE 80 € Statie
BOLOGNA 80 € Statie
ROVIGO 80 € Statie
FERRARA 80 € Statie
BRESCIA 80 € Statie
FIRENZE 80 € Statie
BERGAMO 80 € Statie
NOVARA 80 € Statie
TORINO 80 € Statie
MILANO 80 € Statie
ROMA 80 € Statie
AREZZO 80 € Statie
FROSINONE 80 € Statie
CASERTA 80 € Statie
NAPOLI 80 € Statie
SALERNO 80 € Statie
BATTIPAGLIA 80 € Statie
COSENZA 80 € Statie
CATANZARO 80 € Statie
ROSARNO 80 € Statie
REGGIO DI CALABRIA 80 € Statie
  RETUR 80 EURO TOATE DESTINATIILE

Republica Italiană, ţinta informaţiilor noastre de astăzi ne va oferi un parcurs interesant, plin de idei, nume şi fapte demult pierdute în negura timpului. Se află situată în sudul Europei, având o suprafaţă de 301338 kmp şi o populaţie de peste 61 mil. de locuitori. Străbătută de Munţii Apenini ca de o coloană vertebrală, exceptând nordul, Italia este înconjurată de Mările Adriatică, Ionică, Tireniană şi Ligurică, având frontiere terestre cu Franţa, Austria, Slovenia, Elveţia – cu enclava Campione d’Italia, şi enclavele San Marino şi Vatican. De asemenea mai deţine şi insulele: Sicilia, Sardinia, Elba, Lampedusa şi Lampione (şi altele de mai mici dimensiuni). Nu uităm şi cei doi vulcani vestiţi, intraţi în istorie: Vezuviu (lângă Napoli) şi Etna (în Sicilia). Cel mai lung curs de apă îl reprezintă Padul, care curge din Alpi, de la frontiera cu Franţa, spre Marea Adriatică. Capitala Italiei este oraşul Roma, străbătut de râul Tibru.

Cu o climă temperată, ţinuturile istorice italice au fost locuite din cele mai vechi timpuri (vestigiile ilustrează perioada paleolitică), iar în timpurile mai noi, Roma a fost secole de-a rândul centru politic şi religios al Europei de Vest, capitala Imperiului Roman şi, mai târziu, centru religios creştin.

Italia preromană a fost locuită în nord de umbri, latini, volsci, samniţi, celţi şi liguri, apoi etrusci, elini şi sicori (Sicilia), sarzi. În secolele VIII şi VII î.Hr. s-au înfiinţat colonii greceşti de-a lungul coastelor Siciliei şi în sudul Italiei, fenicienii şi-au stabilit şi ei colonii pe coastele Sardiniei şi Siciliei. Roma, oraşul-stat format pe Tibru, în jurul anului 753 î.Hr., a evoluat mult în timp, influenţa sa extinzându-se puternic, punându-şi amprenta asupra civilizaţiei occidentale. În perioada Evului Mediu, şi această zonă a fost traversată de triburi barbare (ostrogoţi, lombarzi, franci), care au lăsat pretutindeni urme distructive asupra aşezărilor constituite. În anul 395 Imperiul s-a divizat, Imperiul Roman de Apus rezistând până în anul 476, iar Imperiul Roman de Răsărit (Imperiul Bizantin) până în sec. XV. Spre sfârşitul Evului Mediu şi în Renaştere, navigaţia, comerţul şi cultura s-au dezvoltat, oraşele-stat italiene (Milan, Veneţia, Florenţa) au înflorit, mecenatul familiilor dominante promovând personalităţi care au străbătut secolele până la noi: Botticelli (1445-1510), Leonardo da Vinci (1452-1519), Machiavelli (1469-1527), Michelangelo (1475-1564), Rafael (1483-1520), Tiziano Vecello (1488-1576), Galileo Galilei (1564-1642) sau exploratori precum: Marco Polo (1254-1324), Columb (1451-1506), Vespucci (1454-1512), care au creat perioada marilor descoperiri geografice.

Totuşi, până în sec. XIX, Peninsula Italică a trecut printr-o perioadă grea, de declin, marile puteri europene – Spania, Franţa şi Austria – profitând de situaţie şi impunându-şi dominaţia. Secolul XIX a adus unificarea Italiei (1859-1866) şi dezvoltarea acesteia din punct de vedere industrial, mai ales în zonele urbane. Însă participarea la cele două războaie mondiale i-a afectat crunt economia, producând frământări sociale puternice.

Restaurarea democraţiei şi întărirea progresivă a economiei în deceniile următoare au făcut din Italia un stat prosper, afiliată la multe dintre organizaţiile importante pe plan european şi mondial: Uniunea Europeană (membru fondator), ONU, NATO, OCDE, OSCE, OMC, DAC, G4, G6, G7, G8, G10, G20, Uniunea Mediteranei, Consiliul Europei, Iniţiativa Central-Europeană, ASEM, şi Uniting for Consensus.

Ca organizare administrativă, Italia este împărţită în 20 de regiuni, între care 5 au statut special de autonomie.

Italia are o economie foarte dezvoltată, fiind una dintre cele mai industrializate ţări din lume, cu un comerţ de top, deţinând unul dintre primele locuri la export, cunoscută fiind calitatea industriei de automobile, construcţii de maşini şi de design vestimentar. Sectorul agricol este foarte dezvoltat şi diversificat, Italia fiind unul dintre cei mai mari producători de vinuri.

Un alt sector important al economiei naţionale este turismul, unul dintre cele mai profitabile din lume. Sunt arhicunoscute operele arhitectonice care atrag un număr imens de turişti de pe tot mapamondul: Colloseum, Bazilica “Sfântul Petru” din Roma, Turnul din Pisa, Domul din Milano, Domul din Florenţa, Bazilica “San Marco” din Veneţia şi nenumărate alte biserici, palate şi muzee care adăpostesc capodopere de artă inestimabile.

Tehnologia industrială creativă şi inovatoare îşi are originea într-o perioadă când ideile unor savanţi ca Leonardo da Vinci, Leon Batista Alberti, Galileo Galilei erau privite cu suspiciune sau chiar condamnate. Ei au adus contribuţii în domeniul biologiei, mecanicii, ingineriei şi astronomiei. Sute de ani mai târziu, G.D. Cassini şi G. Schiaparelli au avut descoperiri ştiinţifice legate de Sistemul Solar, J. L. Lagrange s-a afirmat în domeniul matematicii, la fel şi Fibonacci, G. Cardano; Luca Pacioli a pus bazele contabilităţii în lume; Enrico Fermi (Premiul Nobel) a lucrat la construirea primului reactor nuclear, având şi alte contribuţii importante în domeniul fizicii; B. Rossi a avut contribuţii la descoperirea razelor cosmice şi astronomiei cu raze X; A. Avogadro a contribuit la teoria moleculară, Toricelli a inventat barometru, Al. Volta a inventat bateria electrică, G. Marconi a inventat radioul, C. Rubbia a contribuit la descoperirea particulelor W şi Z la CERN (Premiul Nobel pentru Fizică, 1984). În biologie, M. Malpighi a fondat anatomia microscopică, L. Spallanzani s-a remarcat în domeniul cercetării asupra funcţiilor organismului, a reproducerii animalelor şi teoriei celulare; C. Colgi a descoperit aparatul Colgi (parte a sistemului endomembranal al celulei); Rita Levi-Montalcini a descoperit factorul de creştere a nervilor (Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină, 1986), Giulio Natta – activitate meritorie în domeniul polimerilor (Premiul Nobel pentru Chimie, 1963) ş.a.

Şi încă mai sunt multe de spus… Vom aborda alte domenii la viitoarea întâlnire !

Firma de transport persoane Danytur distribuie biletele de autocar direct de la şofer sau la sediu, dar şi online, în sistemul electronic de rezervare-bilete pus la dispoziţia publicului, acesta accesându-se cu uşurinţă şi de pe telefoanele mobile conexate la internet (www.danytur.ro).

Drum bun cu Danytur !